Thursday, August 18, 2016

Seketul "Penyokong Malaysia" yang awkward di TV3

Hai korang!

Being Self-conscious is never been easy gais! Hahaha.

Semalam saja lah ajak Farid pergi tengok Badminton kat Sri Pentas. Konon-kononnya nak jadi one of the hipsturrr supporter lah kan, tengok badminton kat layar besar di perkarangan Sri Pentas. Lagipun Farid tak pernah lagi join such event since pindah Damansara. Saya dah pernah join dulu, sekali, dengan kawan-kawan office lama. Dulu, jadi supporter Harimau Malaya, skuad bola sepak negara. Lama dulu lah, 3, 4 tahun lepas rasanya. Tak ingat dah.

Kali ni, badminton pulak - Olimpik Rio 2016. To be honest, I am not a real sport fans hahaha. Tapi, ni Final Game kooooottt. Orang tak reti tengok badminton pun tetiba jadi Badminton Lover, gituhhh. Tapi, saya tahu lah pasal sport sebab dulu waktu sekolah saya amik Sport Science as elective subject (Form 4 & 5). Gila kalau tak tahu pasal basic rules dan konsep salah satu sukan pilihan rakyat Malaysia ni. Melingkup lah SPM saya! Lol

Jadi, saya aware lah pasal kondisi sukan negara, yang tak pernah menang any Gold Medal di Olimpik. And badminton is one of the main sport yang sumbang medal kat Olimpik since zaman anak-anak sidek dulu. Lepastu baru muncul sukan-sukan lain macam Diving dan Basikal (terbaru untuk tahun ini, Tahniah the Pocket Rocketman!).


*****

Oh, ya.

Sambung pasal cerita di Sri Pentas semalam. Kami sampai awal sebab saja nak tengok Lee Chong Wei's game sekali, suku akhir. So, he made it. Mara ke semi final and akan jumpa seteru utama dia Lin Dan.

Waktu sampai Sri Pentas tu, all the reporters tengah sibuk cari volunteer untuk bagi ucapan di TV. So, kami jadi salah sorang yang bagi ucapan tu. Ewah! Ini lah yang saya kata jadi self-conscious ni SUSAH, ANNOYING dan AWKWARDDDDD. Lol




Damn betul. Hahaha. Sebelum recording tu, saya dah plan nak cakap macam ni:

"Kami bangga dengan skuad badminton negara kerana sampai ke peringkat ini. Buat yang terbaik! Untuk beregu campuran dan lelaki negara, kita tinggal satu langkah lagi untuk Emas pertama negara. Kami yakin korang boleh! Malaysia Boleh!!"

Which end up, keluar dari mulut saya cuma:

"Malaysia Boleh!!" ....diikuti oleh awkward body gesture and cute (ke?) laugh.

LOL weyhhhh!! Sebab wartawan tu kata, "nanti bagi ucapan dalam 10-20 saat gitu eh". Yang keluar, 1.5 saat, plus 1.5 saat for that awkward moment. Eh, lawakkk la ingat balik! Hahaha susah kot nak cakap depan camera. Kalau time berangan depan cermin tu, bukan main lagi saya feeling "I-should-resign-being-a-QS-and-become-jornalist-instead" Jem otak.

Lepas recording ucapan tu on air kat Buletin Utama TV3, one by one kawan Farid dok Whatsapp and hantar gambar skrin tv masing-masing. Kemain tau. Yang wasap saya adalah sorang dua. Sendu. Yang lain tak tgk TV3 hahaha.

Fine! That gonna be my first and last on air. Let me be pemalu forever. Hahaha. Farid ada share suntingan interview tu kat wall Facebook dia (sebab dia kata, dia bagi ucapan confident gila, so dia satisfied! Saya nak nyampah dengan suami sendiri, boleh?). Tapi saya dah warning siap-siap, "share lah, but dont tag me" Kikiki. Malangnya, kawan-kawan dia sendu!! Dorang still tag me! Benci gilaaa!! Hahaha

Bye lah! Nak pi reput.

No comments:

Post a Comment